1, Prosíme všetkých rodičov, aby komunikovali s vedením tábora, alebo animátorom, ktorý má na starosti ich dieťa otvorene, jednoducho a používali presné, neskreslené informácie. Je veľmi dôležité zachovať pokoj, kľudný a príjemný tón hlasu za účelom hladkého a pozitívneho vyriešenia situácie.
2, Je dôležité identifikovať zdroj potiaže, či sa jedná o ubytovanie, alebo kolektív detí, prípadne stravu, smútok za domovom, alebo akýkoľvek iný aspekt tábora. Správna identifikácia problému prispeje k navrhnutiu správneho riešenia, ktoré sa dá následne zrealizovať a skontrolovať.
3, Je nesmierne dôležité, v každej situácii nechať pôsobiť táborový personál, aby mali priestor a čas zjednať nápravu, ďalej odkomunikovať technické požiadavky personálu hotela, alebo rekreačného zariadenia. Je dôležité aby mali vedúci časový priestor na rozhovory s deťmi, ktoré sú potrebné za účelom zmeny nálady detí a atmosféry v tábore. Niektoré situácie si môžu vyžadovať aj viac času a je dôležité im ho poskytnúť.
4, Pre rodičov je dôležité sa rozhodnúť, či chcú svoje dieťa podporiť v tom, aby si vyskúšal zvládnuť túto novú situáciu a získať tak vzácne skúsenosti z táborového pobytu. Všetkým deťom naši vedúci poskytujú podporu a asistenciu, aby tieto nové situácie pochopili, a aby ich pekne a ľahko zvládli. Je však veľmi dôležité, aby ich podporili aj rodičia emailom, alebo telefonicky na diaľku. V takomto prípade väčšinou spoločné úsilie končí úspešným zvládnutím počiatočnej táborovej výzvy.
5, Vzájomné neporozumenie medzi rodičmi a táborovým personálom môže mať za následok ťažký priebeh akéhokoľvek táborového problému, niekedy aj malicherného. Prosíme rodičov, aby predtým ako spravia akékoľvek rozhodnutie ohľadom zrušenia tábora, konzultovali túto myšlienku s našim personálom. Veľakrát sa stane, že rodič povie svojmu dieťaťu, že ho príde zobrať z tábora a dieťa pod tlakom udalostí túto informáciu príjme ako jediné možné riešenie. Tu je potrebné zobrať do úvahy ďalšie dôsledky, ktoré takéto rozhodnutie môže mať. Napríklad zvýši nedôveru dieťaťa ohľadom budúcich táborových pobytov. Rovnako je potrebné zvážiť, či bol tábor poistený a k akým finančným ujmám môže takýmto krokom prísť.
6, Najhoršia forma riešenia akéhokoľvek problému je, že po informovaní rodiča dieťaťom, rodič rovno príde do tábora, a bez akejkoľvek konzultácie s personálom si príde vyzdvihnúť dieťa. To sú prípady, v ktorých personál tábora nemal vôbec šancu poskytnúť súčinnosť, zjednať nápravu a pomôcť dieťaťu vyriešiť svoju situáciu. Prosíme rodičov, aby takto neriešili žiadny táborový problém, ale aby sa vždy s dôverou obrátili na našich hlavných vedúcich, zdravotníkov alebo iný relevantný personál. A to aj v prípade zhoršenej komunikácie, ktorá môže vzniknúť kvôli nedostupnosti signálu, vybitému telefónu alebo táborovému programu – že nejaký čas nezdvíhajú hovory.
7, Naši vedúci sú pripravení urobiť všetko preto, aby sa každé dieťa v tábore cítilo výborne. Je to ich hlavný úmysel a ich hlavná činnosť počas výkonu svojej funkcie v tábore. Zmena prostredia a kolektívu môže dieťaťu priniesť nečakané výzvy, ktoré nepredpokladajú ani rodičia ani personál. Takmer všetky tieto výzvy môžeme vyriešiť, pokiaľ nám rodičia pomôžu. Pokiaľ sa však rodičia rozhodnú, že svoje dieťa v tábore nenechajú, z akýchkoľvek dôvodov, alebo domienok, náš personál stráca možnosť sprostredkovať deťom úspešný a príjemný pobyt. Prosíme Vás, buďte na našej strane a na strane nám zverených deti! Pokiaľ to dovolí zdravotný stav, alebo iné vážne obmedzenie, spolu pozitívne vyriešime akúkoľvek situáciu.